Dag 4 'Bewijs van goed gedrag'

29 januari 2014 - Toronto, Canada

Good evening,

Vergeleken met de andere dagen was dit een rustige dag. Ik heb weinig mensen ontmoet en gesproken. It was much too cold. Wat betreft de kou..... dat kan zijn voordelen hebben. Het volgende wil ik je namelijk vertellen:

Elisabeth komt uit haar werk en we hebben een fijn gesprek over het onderwijs. Boeiend om het onderwijssysteem te vergelijken en met elkaar van gedachten te kunnen wisselen. Dit hebben we deze week al eerder gedaan, maar het gesprek neemt een andere wending aan. Haar principal (directeur) is nieuwsgierig geworden naar de nieuwe bewoner van Elisabeth. Hij vraagt of ik een kijkje bij hun op school wil nemen!! Dit kan niet waar zijn....eerst mag ik niet één Public School binnen gaan en nu word ik gevraagd op bezoek te komen. Ze zijn nieuwsgierig geworden via Elisabeth, over hoe wij in Nederland werken en ze zijn geïnteresseerd in kindgesprekken. Waar ik met Elisabeth over gesproken heb. Hoe voer je zo'n gesprek? Wat voor verschillende vormen zijn er om een gesprek te voeren. Wat heeft een school nodig om dit schoolbreed te kunnen uitvoeren? Hoe krijg je een team met de neuzen dezelfde richting uit, als je het over kindgesprekken hebt? Allemaal vragen, waar Eilsabeth geen antwoord op kan geven. Er is nog wel één belangrijk gegeven. Het hoofdkantoor wil nog steeds weten wie ik ben, wat ik hier kom doen en of ik geen crimineel verleden heb. Een bewijs van goed gedrag, is het enige middel wat voor mij de kans vergroot om binnen te komen. De principal wil mij eigenlijk wel toelaten, maar hij moet de officiële weg bewandelen. Zodoende heb ik gebruik gemaakt van een geweldig thuisfront en de voordelen van het sociale media. Het bewijs van goed gedrag heb ik inmiddels hier, in Canada! Nu maar hopen dat ze niet teveel naar het jaartal kijken, hij is uit de vorige eeuw ;(

Vanavond om een uurtje of 10, hoor ik of het gaat lukken, ik ben heel benieuwd. Tot die tijd, ga ik maar even helpen met de vaat opruimen. Speciaal voor die mensen, die geïnteresseerd zijn in het culinaire gedeelte, is het misschien aardig om te vertellen dat ik dit keer ben aangeschoven bij Eric en Elisabeth. Maar wat er nou op mijn bord lag, dat weet ik niet meer. But it taste good !!

‘The only true wisdom is in knowing you nothing'

Socrates

(deze is prachtig in gesprek met kinderen te gebruiken)

Tot morgen, Mariëtte

1. Jasper:
    30 januari 2014
    Nou zeg.. ze hadden toch ook gewoon ff kunnen bellen met ons om te verifiëren of je geen kindertjes plaagt :) Hopen maar dat ze zo'n oud document gewoon accepteren. Een nieuwe kun je wel digitaal aanvragen, maar zul je maximaal 4 weken op moeten wachten :( (bij ons was 'ie de laatste tijd meestal wel in een week geleverd)
    Hopen dat ze je (intussen?) positief bericht hebben gegeven
  2. Asje:
    Hallo mariette,
    Leuk om je belevenissen pp afstand mee te maken. Ik zie je zo bezig. Je hebt een onderhoudende manier van schrijven. Vertrouwen ze je nu al? Als je een verklaring van de werkgever nodig hebt, laat het maar weten. Behalve over kinderen gaat het wel heel veel over eten. We herkennen je straks nog wel? Ga door met publiceren. Groeten van Asje
  3. Kees:
    30 januari 2014
    Leuk, die reactie van Asje. Ik wist ook niet dat je zo met eten bezig was. (behalve bitterballen dan, maar die kun je daar niet krijgen) Prettig om zo op de hoogte te blijven.
    Ik zei het je al: het ene contact leidt vaak tot een volgend. Ben heel benieuwd naar de reacties op jouw verhaal over kindgesprekken. Ze zijn daar juist heel erg gericht op kinderen en een positieve benadering naar kinderen.
    Ik blijf je volgen.
    Groet
  4. Ingrid:
    hee meissie,

wat een leuke foto..so cosy!
    Een bewijs van goed gedrag...wat een gedoe allemaal joh.
    Maar je hebt het toch maar weer allemaal in gang weten te zetten.
    Het grote avontuur kan nu beginnen...hup..die school binnenstappen en dan praten, kijken, sfeer proeven, je goed laten informeren en , en passant , die Canadezen vertellen wat voor een geweldige school cbs De Triangel is!!!
    en o ja.. ff rondkijken of er nog een leuke vrijgezel van 60 plus rondloopt voor "the one and oldie eykeltje" haha!!

Verder mis ik je..is het hartstikke druk op school met rapporten en Cito afnames. Heb ik je al verteld dat de Triangel een facebook account heeft aangemaakt? Ik plaats elke dag wat berichten...Dus je kunt ons volgen en zo toch een beetje bij ons zijn!
    Nu ga ik Wie is de mol kijken. Tot morgen, have fun!! lfs van Ingrid
  5. Pa en ma:
    30 januari 2014
    Ik heb daarnet even door je straat gelopen dit is toch wel heel bijzonder.
    Ervan dromen had gekund maar dat het echt is.
    Straks nog even door de straat van je school.
    Succes met de kleine filosofen en nog even genieten van de monumenten.
    (shoppen)
    En......geniet van het eten. xxxxx mama