Dag 11 Sneeuwstorm....

5 februari 2014 - Toronto, Canada

Goodmorning people,

It's snowing.....en niet te zuinig! Ik stap uit bed, check mijn mails en kijk naar buiten. Het lijkt wel een schilderij, alles is wit en bepaalde vlakten lijken nu nog op een tapijt. Voordat ik ga douchen, maak ik er een paar foto's van. Ik zal ze natuurlijk hieronder met jullie delen. Volgens het weerbericht wordt het vandaag ongeveer -7 graden. Ik kleed me aan en Elisabeth komt de keuken binnen. Even later zitten we samen uitgebreid te ontbijten en te kletsen. De principal vertelde maandag dat er vandaag niet heel veel te zien is omdat er een aantal groepen op kamp gaan. Ik twijfel dus of ik vandaag wel naar Havergal zal gaan, ook vanwege het slechte weer wat ze voorspellen. Ze zeggen dat er een sneeuwstorm op komst is, dat wil ik meemaken! . Dus mijn beslissing is snel genomen....ik ga vandaag van de sneeuw genieten. Nu kan het tenslotte nog! Dus ik neem jullie mee door de sneeuw in Toronto, hoe fijn is dat? Ik lees nog wat in de ochtend en in de middag pak ik mijn rugtas en sluit ik de deur achter mij dicht. Er ligt ondertussen een heel dik pak en het blijft maar sneeuwen. Heerlijk dat gekraak onder mijn voeten. Ik probeer vandaag heel Queenstreet uit te lopen. Dit is een lange straat wat helemaal downtown en verder richting het zuiden gaat. Ik neem jullie mee langs verschillende wijken, lange winkelstraten, hoge gebouwen, de Twin Tower en vele Starbucks. Het waait hard ik doe mijn pet een beetje lager en mijn sjaal wat hoger. Mensen zijn druk bezig met hun stoep sneeuwvrij maken en voor diegene die het liever uitbesteden kunnen op het aanbod van verschillende zwervers ingaan. Zij maken je stoepje schoon voor een paar dollar. Ik ben nu drie uurtjes onderweg, tijd voor een warm bakje chocomel bij Starbucks. Ik ben niet de enig met dit idee, Ik schuif aan bij een tafel waar al iemand. Buiten begint het flink te waaien en blijft het maar sneeuwen. De jongeman aan dezelfde tafel vraagt waar ik vandaan kom. Ik vraag hem, net als de andere Canadian boys en girls die ik heb ontmoet tijdens mijn trip, waar hij denkt dat ik vandaan kom. Grappig dat de meesten mensen denken dat ik uit Scandinavië kom. Deze meneer heeft gewoond in Toronto en woont al 7 jaar in China. Leuk om zo elkaars verhalen uit te wisselen. Na een uurtje stap ik weer op met wat meer kennis over Toronto, maar ook over China (het zal ook weer niet) Ik ben weer warm genoeg en de sneeuwvlokken zijn van mijn pet af. Ik loop richting de Tower en ben nu wel heel dichtbij, ik besluit vanwege het weer nu niet omhoog te gaan. Misschien heb ik daar vrijdag of zaterdag wel even de tijd voor. Ik loop langs hoge gebouwen, die 'dingen' blijven fascinerend. Dan kom ik langs verschillende wijken, Little Italy, China Town en verderop Korea Town. Ik zie leuke winkels en neem wat tijd om te shoppen. Het is inmiddels 19;00 uur en ik vind het wel mooi geweest voor vandaag. Natuurlijk neem ik de streetcar terug en ben ik voor ik het weet weer lekker warm in huis. Een andere dag als gepland, dat maakt het juist zo veelzijdig. Morgen weer vroeg op om verschillende Grades te bezoeken en interviews af te nemen. Ik houd jullie op de hoogte!

'In februari guur en koud, dan komt er een zomer waarvan je houdt'

Fijne dag, Mariëtte

1. Jasper:
    6 februari 2014
    Let it snow, let it snow, let it snow!! Jammer dat je je slee niet bij je had :)
  2. Ingrid:
    6 februari 2014
    ik kijk op dit moment naar een reisprogramma van Floortje Dessing . Zij bezoekt mensen in afgelegen gebieden en vanavond is dat...Canada...
    -25 graden..de kou spat van het scherm.
    Dan heb jij het nog lekker warm haha!!

Fijn dat je bij zulke aardige mensen bent !
    Morgen hopelijk weer naar je school???

Ik ben moe van een week hard werken,,,spreek je morgen weer!!'
    liefs "the one and oldie" eykeltje