Dag 14 like a butterfly..

8 februari 2014 - Toronto, Canada

De laatste dag in Toronto!

Het is nog steeds ijskoud buiten, er rest mij nog een ding te doen voor ik vertrek uit deze overweldigende stad.

Al een paar keer heb ik je van uit verte bewonderd, ik zag je vanuit het vliegtuig, de taxi, de streetcar en al lopend. Ik probeerde je te gebruiken als coördinatiepunt maar dat vond ik knap lastig. En nu ga ik je eindelijk van dichtbij bewonderen. Tussen de gebouwen door ben ik op zoek naar je, maar hoe duidelijk je vanuit de verte te zien bent, hoe lastig het is om je nu te vinden.

Maar daar ben je, ik sta pal naast je en ik vind je behoorlijk dominant. Hoe mooi je stond te schijnen met je lampjes in de avond, hoe statig ik je van dichtbij vind .

CN Tower

Het is lekker rustig rondom de Tower en binnen hoef ik niet in de rij te staan. Bij de lift ontmoet ik Matthise, zij is de eerste Hollandse die ik ontmoet in Toronto. We gaan samen in volle snelheid met de lift naar boven. De toren bestaat uit verschillende plateaus waardoor je over de hele stad kan kijken. Door de glazen vloer kun je naar beneden kijken, dat vind ik erg spannend.........Ik ga met de lift nog een stuk hoger....."wow" dit is niet te beschrijven, zo hoog, zo indrukwekkend, zo mooi!!!

Vanaf 553 meter hoogte ziet Toronto er ook grandioos uit. Als we klaar zijn met Toronto van bovenaf te bekijken zoeken we een gezellig tentje om te lunchen en shoppen we nog even. De laatste souvenirs sla ik in en dan voor de laatste keer met de streetcar naar huis. Als afsluiting eet ik nog een lekkere pasta met Eric en Elisabeth en neem ik een taxi om 18:00 uur naar het vliegveld.

Op de vliegvelden ondervind ik de welbekende rituelen.......Mijn vliegtuig vertrekt zaterdag om 22:15 uur en ik kom op zondagmiddag rond 15:00 uur op Schiphol aan. De uren die ik mis, voel ik gelijk.....Het is nu de hoogste tijd om ze in te halen.....

Ik wil jullie op deze laatste dag van mijn blog heel erg bedanken voor het volgen, lezen en al jullie lieve berichten!!! Super voelde dat.....

'Live your life

Like a butterfly

Take a rest sometimes

But never forget to fly'

1. Jasper:
    9 februari 2014
    Welcome back!! En bedankt voor je verhalen
  2. Christiana:
    9 februari 2014
    Welkom thuis Mariëtte! Fijn dat je weer in ons warme kikkerlandje bent :)
  3. Elsbeth:
    11 februari 2014
    Welkom thuis Mariëtte!

Bedankt voor de prachtige verhalen.

groetjes Elsbeth x