Toronto (0)

25 januari 2014 - Toronto, Canada

Ready for take off!!

Vanmorgen vroeg werd ik met de auto weggebracht naar Schiphol. Wat een gek idee, twee weken geen Triangel, geen kinderen, (althans niet mijn eigen koters) dus geen gerace van ballet naar VVOG, Jumbo, werk en weer naar huis. Geen boekje voorlezen voor het slapen gaan, geen tassen klaar maken voor school. Niet de tafel te hoeven dekken of lakens uit te delen. Zomaar een aantal gedachten die in me opkomen. Naarmate ik hier langer over nadenk besef ik wederom dat dit een unieke kans is om alles op me af te laten komen en er volop van te gaan genieten. Een andere wereld, cultuur, mensen, onderwijssysteem, geuren, smaken….?? Even over dit laatste, zouden ze daar in Canada ook lekker frietjes hebben die net zo lekker smaken, als in Almere op de markt? Op dit moment zit ik in een Boeing 777 en gaan we 862 km/h en bevind ik mij momenteel ruim 11 km (37998ft) boven de oceaan. Ik zit helemaal achterin in het vliegtuig bij het raam. Als ik nu links van mij, door het raampje kijk zie ik een prachtig wit ‘landschap’. De zon schijnt fel en het dikke wolkenpak trekt voortdurend mijn aandacht. Tussendoor een muziekje op de achtergrond en een bakje rijst met kip voor mijn neus. Terwijl ik mijn bakje voedsel naar binnen werk, merk ik dat ik al die verschillende gates, douanes, terminals, tijden, boarding passes, bijna ben vergeten. In London waar een tussenstop gepland stond, kwam ik wat later aan en moest ik in korte tijd een metro nemen om naar de andere kant van het vliegveld Heathrow te komen. Dat was best wel even spannend, de rij door de douane duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid. Ik was bang dat ze me daar zouden houden. Op mijn sokken!! Alles moest uit en af, jas uit, mijn haren los (make me wild), sjaal af en alsof dat nog niet genoeg was….ook mijn laarzen moesten uit! Tien minuten later liep ik al kwijlend langs de mooie, lokkende tax free winkels. Dior, Chanel, Switch, Cote Do’r etc … “Helaas Marry” zei ik tegen mezelf, dit gaat allemaal langs jouw neus voorbij. Uiteindelijk aangekomen bij de allerlaatste gate en daar stond een ander vliegtuig klaar, met uiteraard een crew dat mij welkom heette. Ik ga nu nog heerlijk van de het uitzicht genieten, de steward vraagt net of ik nog wat te drinken wil, dus neem ik even tijd voor een borrel. Wat zal ik daarna gaan doen? Spelletje Pacman, filmpje pakken? Wordt het dan Comedy, Thriller, Family of Action? Ik denk dat ik het maar bij een muziekje houd. Ook hierin genoeg keuzes! Al dat downloaden op mijn IPhone (met veel hulp) was dus eigenlijk niet nodig geweest. In het vliegtuig kan ik kiezen uit John Legend en Avicii ! Wat een luxe......

Inmiddels ben ik in het hotel gearriveerd en ga ik even lekker mijn benen strekken.

Weather at destination: snowing!!!

Lieve groet, Mariėtte

1. Carla:
    26 januari 2014
    He lieve jet. Het was een genot om je verhaal te lezen over je heen reis. Je had schrijfster moeten worden. Ik werd helemaal meegetrokken in jou wereld en ja verlangde naar meer. Dus lieve meid wacht met smart naar jou volgende reeks verhalen. Vraag me regelmatig af wat je op dit moment aan het doen bent. Pas goed op jezelf mariette. Liefs carla
  2. Jasper:
    26 januari 2014
    Tss.. dat ze jou toelaten.. dan kennen ze echt gevaar niet ;)
    Maarre.. blij dat het goed is gegaan en je veilig in de kou bent aangekomen. Enjoy!